Daisypath Anniversary tickers

15 April 2010

~Kerjaya saya

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Entri sebelum ini
saya tak pernah berkongsi kisah kerjaya saya
maklumlah.. kalo nak update kisah kerja..
mesti berjela-jela entri mengenainya.

Anggapan semata-mata
Kawan 1 : wah!.. beshnya kerja penolong pendaftar..
Kawan 2 : kerja orang glamour... mesti seronok kan..
orang kampung 1 : wah jadi pegawai.. mesti gaji besar..
orang kampung 2 : wah... nanti boleh tolong anak makcik masuk U.

Hakikat sebenar..

Tanggungjawab yang besar plus Berat.
Kerja saya menguruskan pelajar. pensyarah. anak-anak buah saya.
Macam jaga satu Fakulti. Dengan karenah pelajar sekarang,dengan bijak Pandai Pensyarah, dengan pelbagai perangai anak-anak buah saya. kadang-kadang pening sekejap dibuatnya..macam-macam masalah kene selesaikan. Kadang-kadang dalam masa yang sama, saya kene buat macam2 perkara yang berlainan.itu baru ada 2 tangan.. kalo ada 10 tangan.. mesti saya boleh buat 100 benda dalam satu masa yang sama.


Memerlukan Kesabaran Yang Tinggi
Kadang-kadang kompius sekejap. samaada nak jadi baikhati atau
garang!... Bila jadi baik hati.. ramai la yang suka minta tolong
buat itu .. buat ini..kadang-kadang saya berlembut juga .. tapi kalo yang
dah degil sangat macam pak-pak arab.. saya sound direct je..tapi komprim dia sound kita balik.. silap haribulan.. diaorang buat report!.huh... sabar kan jelah .. dengan pensyarah pun sama.. Bila kita bagi arahan untuk submit kerja.. macam2 la komplem sana sini. tapi bila minta tolong...alahai... lembut lidah dari tulang..Macam2 perangai manusia kat muka bumi ni, selagi saya boleh bersabar.. saya akan bersabar.. tapi kalo tak boleh tahan sabar.. alamaknye.. menangis depan en ninja la..huhu(tetiba saya teringt CIk Najmah Samsuddin- Penolong pendaftar masa saya belajar di utm dulu.. garangnye dia.sampai kami takot nk buat silap. sebab takot jumpa dia.tapi kami selalu buli abg Dollah~~ kerani masa tu.. suka sangat membantu.. Teme Kasih abg dollah)

Kena Pandai Bahagi Masa
Kerja pengurusan ni.. kena pandai bahagi masa. kene banyak buat perancangan sebelum nak start kerja. almaklum la.. kerja melambak. bila tengah sibuk dengan satu kerja urgent.. tiba-tiba datang kerja yang urgent daripada itu.. haih..nak buat mana satu. benda yang saya tgh buat pun urgent jugak.. haaa mana satu..last2 tak buat. pastu kene marah.. tak naya keje macam tu.. so apa2 pun,, skang ni..saya selalu gunakan list to do.. sebab kadang-kadang.bila tgh buat kerja. datang kerja baru... saya terlupa kerja lama.. ha.. kes kes. maka jadinya.. saya kene pandai-pandai menguruskan masa saya.

Kerja yang menimbun
siapa kata kerja penolong pendaftar ni senang!.mula-mula pun saya rasa senang.. tapi dah setahun setengah..saya jadi mula BENGANG dengan kerja-kerja yang saya rasa.."eh bukan aku yang patut buat ni.. sepatutnya dia"..kerja saya dah menimbun macam gunung everest.. pastu..ditimbun dengan kerja-kerja yang bukan kerja saya. haaa!.sapa yang bertanggungjawab!.. tak paham dengan orang yang suka sub-sub kerja ni.. kan bagus.. kalo dunia ni.. semua orang buat kerja masing-masing. tak adalah menyusahkan orang lain. saya rasa kalo semua mengerjakan hak masing-masing. mesti tak ada org tuntuk hak nafkah,hak harta.. (tetiba salah topik ni). Apa-apa pun.. saya cuba lakukan yang terbaik untuk kerja saya yang menimbun macam everest tu.


haaa..
sapa cakap kerja saya glamor..
(glamor dengan pak arab buat apa ~~)
sapa cakap kerja besh
(pening...)
untuk makcik-makcik kat kampung yang berharap
saya untuk membantu anak dia masuk U...
(makcik.. suh anak-anak makcik belajar pandai,InsyaAllah).

apa-apa pun,,
saya akan buat sehabis baik!,
InsyaAllah.. saya akan bantu selagi saya boleh menbantu
saya nk jadi budak paling sabar! (44X) amen.
saya nak jadi budak paling rajin buat kerja! (44X) amenn

untuk en ninja.
saya nk jadi budak paling rajin sayang awak!.. (44X)
oppss iklan lagi ..hehehe

tata.

With The Greatest Love~
-cik meeko-

1 comment:

Diyana said...

hihi..junior pn najmah ..:p