Daisypath Anniversary tickers

09 February 2012

~Doa Nabi S.A.W ketika perang Uhud

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Ya Allah, Segala puji hanya bagi-Mu, Ya Allah tiada ada yang dapat mengenggam apa yang telah Engkau bentangkandan tidak ada pula yang dapat membentangkan apa yang telah Engkau genggam.Tidak ada yang boleh memberi petunjuk terhadap siapa yang telah Engkau sesatkan, tiada apa pula yang dapat menyesatkan siapa yang telah Engkau beri petunjuk.

Tidak ada yang boleh memberi terhadap apa yang telah Engkau tahandan tidak ada pula yang boleh menahan terhadap apa yang telah Engkau beri.Tidak ada yang boleh mendekatkan terhadap apa yang telah Engkau jauhkan, dan tidak ada pula yang boleh menjauhkan terhadap apa yang telah Engkau dekatkan.

Ya Allah, Bentangkan pada kami dari Berkat-Mu, rahmat-Mu, Kelebihan-Mu, dan rezeki-Mu.Ya Allah, aku memohon kepada-Mu kenikmatan yang kekal yang tidak berlalu dan tidak pula hilang. Ya Allah, aku memohon kepada-Mu kenikmatan pada saat kefakiran, dan keamanan pada saat ketakutan.

Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari keburukan apa sahaja yang telah Engkau berikan dan dari keburukan apa sahaja yang Engkau tahan.

Ya Allah, cintakan pada diri kami keimanan dan hiaskanlah pada hati-hati kami, dan bencikan diri kami terhadap kekufuran, kefasikan serta kemaksiatan.Jadikan kami di antara orang-orang yang mendapat petunjuk.

Ya Allah, wafatkan kami dalam keadaan islam, hidupkan kami dalam keadaan islam, dan sertakan kami bersama dengan orang-orang salih yang tidak hina dan tidak pula terfitnah.

Ya Allah, perangilah orang-orang kafir yang mendustakan para Rasul-Mu dan merintangai jalan-jalan-Mu, dan berikan mereka seksa_mu dan azab-Mu. Ya Allah, perangilah orang-orang kafir yang telah diberi kitab (yahudi dan nasrani).


** paste doa Nabi S.A.W semasa Perang Uhud sebelum hilang. Betapa komprehensifnya isi doa Baginda.

No comments: