09 July 2010

~Zebra Vs Ikan

سم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Is a zebra white with black stripes
or black with white stripes?


"Their stripes come in different view unique to each different individual"

hmmm.. semalam saya dengan en ninja bertelagah tentang benda alah ini.
bingung sekejap. macam biasa la. saya diketawakan dengan pemahaman "A" saya. memang tak boleh menang kalo "gado manja" (istilah ini digunakan sekiranya gado dengan pencintaan) dengan en ninja.

view dari saya.
"benda tu sama je. tapi kalo berbeza pendapat.. berbeza la maksudnya. tapi kalo kita sama pendapat... maknanya sama. "

view dari en ninja
"salah tu. awak bayangkan macam ni..amik contoh terdekat.. kalo kambing hitam.. belangnya putih... kalo kambing tu putih,, belangnya hitam.. senang je.. kat citu kan dia macam suruh kita buat perbezaan..tapi hakikatnya sama je..petikan nyer kan cmnie..kambing putih tp belangnya hitam atau kambing hitam tp belang nya putih...n penjelasannya ialah... x kira samada kambing tue berbeza warna atau berbeza belang..tp hakikatnya..orang tetap tahu yang itu..kambing"

kambing?.. kambing ada hitam putih ek?.. (mentang-mentang suka kambing)
huhuhu..sekali lagi saya kena akui apa yang en ninja hujahkan....

hari ni 27 rejab (Hari Isra' Mi'raj)
semoga kita semua mendapat keberkatan dariNya~ pejam celik pejam celik dah nak masuk syaaban.dunia semakin tua.ya Allah..Kuatkan aku. Lindungi aku dari putus asa.Jika aku harus mati.. temukan aku dengan MU Ya Allah.

Untuk En Ninja
"kalo saya jadi ikan. ikan tu dicampakkan dalam laut masin.. laut tu je yang masin, ikan tak masin . ingat tau ..ikan tak masin. tau.. tau...."
perumpamaan ini pun en ninja gelakkan saya.
gelak tak hengat (sampai kuar air mata en ninja saya)

ish!..tapi kamu kene ingat tau.. laut je yang masin.. ikan tak masin. Tau~

tata.

With The Greatest Love~
-cik meeko

No comments: