Daisypath Anniversary tickers

15 June 2012

~ Mengumpul kekuatan

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sorry. Saya terpaksa memilih tempat ini untuk meluahkan rasa hati saya. Rutin pejabat menyebabkan “semangat” saya menghilang. Tak tahu kemana. Tak tahu siapa yang bawa pergi ‘semangat” itu. Mungkin dek kerana ‘kesibukan’. Ataupun mungkin kerana.... hmmmmm.

Setahun setengah yang lalu, saya diamanahkan untuk memberi khidmat di tempat sekarang ini. Macam-macam benda yang saya mengadap. Semuanya benda baru. Karenah baru. Politik baru. Suasana yang sentiasa baru. Dan paling baru yang saya belajar. Lebih banyak bersabar.(adooiya)

Yes!.Bersabar. Mental kena kuat. Kalau tak, tak mungkin saya dapat bertahan (Saya beruntung En Ninja sentiasa ada untuk saya) . Sejak akhir-akhir ini politik semakin hebat dicanang-canangkan disini. Kalah musim pilihanraya. Masing-masing ada agenda tersendiri. Buruk niatnya. Baik niatnya.. itu saya tidak tahu. Semuanya ada “udang disebalik batu”. Lemas!

Cuba ingatkan diri saya. Berbalik pada hari pertama saya mula bekerja di sini. Ada yang bertanya apa prinsip kerja saya. Ikhlas. Itulah saya pegang sampai sekarang. Tapi sejak akhir-akhir ini ‘ikhlas’ itu menghilang. Dan saya sedang berusaha mendapatkan ia balik.

Doa dan harapan saya, jangan kiranya ada orang sekeliling yang berkecil hati dan marah dengan kelemahan dan kesalahan saya. Bak lagu Rohana Jalil..”aku insan yang lemah. Hanya mampu berserah”. dan saya benar-benar berserah dan mengharapkan Allah memberikan kekuatan kasih sayang, iman, ilmu, kesihatan, keberkatan, keselamatan untuk saya lebih banyak “memberi”.

Mudah-mudahan Allah memberi pelindungan dari keluh kesah dan dukacita, sikap kelemahan dan kemalasan dan daripada sifat ketakutan sehingga saya cukup “berani” menghadapi.

~Untuk En Ninja
Needing u abang!

tata.

With The Greatest Love~
-chenta hati En Ninja.

No comments: