Daisypath Anniversary tickers

22 June 2010

~ Unggun

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Seorang budak menangis ketika melihat unggun api terbakar. Bila khalifah Harun Ar Rasyid bertanya, “mengapa dia menangis?” Budak itu menjawab, “aku takutkan api neraka.” Khalifah yang adil itu memujuk, “anak kecil seperti mu tidak akan dimasukkan ke dalam api neraka.” Sebaliknya budak itu menjawab, “aku lihat ketika orang menyalakan api, mereka akan memasukkan ranting-ranting kecil dahulu. Setelah ranting kecil terbakar, barulah dimasukkan kayu-kayu yang besar. Aku takut hal yang sama berlaku di neraka kelak…Aku umpama kayu kecil itukah?” Mendengar jawapan itu, khalifah turut menangis…
(sumber dari penulis kegemaran cik meeko!Thanks!)

Ya Allah!... Celiknya hati anak kecil itu...saya?...

Untuk En Ninja
Bersama kamu.
Terasa ingin bahagia berkali-kali di syurga.
Ya Allah hiasilah hati kami untuk melihat keindahan ajaranMu!

tata.

With The Greatest Love~
-cik meeko

No comments: